Rabu, 21 Oktober 2009

Rumah Terbuka Aidilfitri


Rumah Terbuka Aidilfitri Ketua Puteri & Jawatankuasa Puteri UMNO Bahagian Pasir Gudang telah diadakan pada 17 October 2009  bertempat di rumah Ketua Puteri YM Pn Raja Norashikin Hj Raja Ali di Jalan Rebung Kampung Bendahara.

Rakan-rakan Puteri telah tiba seawal 4 petang bagi persiapan meja makan, peralatan dan makanan. Meskipun tuan rumah baru saja pulang dari Persidangan UMNO Kuala Lumpur, namun digagahi juga bagi menyempurnakan program Puteri Bahagian. Program ini dipengerusikan oleh Cik Sahara Supery dan dibantu oleh semua AJK Puteri Bahagian dan cawangan.

Juadah hari raya seperti Ketupat, Lemang, Lodeh, Ayam Merah, Rendang, Serunding, Kuah kacang melupakan seketika yang Aidil fitri hampir sebulan disambut. Sementara juadah sampingan Laksa Johor dan Nasi Dagang Pure Terengganu menjadi pilihan ramai. Kuih-muih sumbangan jiran tetangga dan Jawatankuasa Puteri Bahagian penambah seri meja jamuan

Majlis bermula seawal 8 malam dihadiri oleh pemimpin UMNO peringkat Bahagian dan cawangan bersama jawatankuasa dan masyarakat sekitar. Majlis dimulakan dengan doa selamat  kepada En Azman Jaafar suami Ketua Puteri yang bakal berangkat menunaikan fardhu haji pada 25 October 2009. Bagi pihak Warga Puteri UMNO Bahagian dan Cawangan di Pasir Gudang mengambil kesempatan mendoakan selamat menjalani Rukun Islam yang ke lima dan semoga memperolehi Haji Mabrur.

Majlis diserikan lagi dengan kehadiran Datuk Seri Hj Mohamed Khaled Hj Nordin Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang dan Datuk Hj Ibrahim Hj Ghafar Timbalan Ketua UMNO Pasir Gudang bersama rombongan. Dengan  kesepakatan Ketua Puteri dan Jawatankuasa Puteri UMNO Pasir Gudang majlis sederhana kelihatan meriah meskipun di penghujung syawal.

Kerjasama diteruskan pada kerja-kerja mengemas dan membersih meskipun jam telah menunjukkan 12 malam. Kalau dah Ketua Puteri pegang penyapu, anak-anak buah perlulah menyingsing lengan. Alhamdullillah, kerja pembersihan sempurna jam 1 pagi. Terima kasih atas sokongan semua

Tiada ulasan: